Srovnání taxiPraha

 Hlavní město Praha 

Maxi přeprava

Nástupní sazba:
50 Kč
Jízdné (do 100 km):
35 Kč / km
Jízdné (do 500 km):
32 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
VW Transporter T6
Mercedes-Benz Vito
VW Transporter T5

Mercedes taxi

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
Historické vozy:
Smluvní ceny
Mercedes E Class
Mercedes E Class
Mercedes E Class

Taxi Milan Vlček

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
Škoda Superb 3 combi

Big Taxi

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
VW Caravelle
VW Transporter
Toyota Proace Verso
VW Multivan

Taxi Patrik

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
Škoda Superb

Taxi Toni Vukman

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
WV Sharan

Taxi Natali

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
30 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
Toyota Auris Combi

Taxi Petr Karas

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
Mercedes Benz S Long

Petr Gottstein Autodoprava

Nástupní sazba:
40 Kč
Jízdné:
28 Kč / km
Čekání:
6 Kč / min
Škoda Superb 2 combi

Taxi Airport

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
Škoda Karoq

Taxi Petr Sedláček

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
Škoda Superb 2

Taxi Jana Landová

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
Mercedes Benz třídy A

Jarda taxi

Nástupní sazba:
60 Kč
Jízdné:
36 Kč / km
Čekání:
7 Kč / min
Škoda Superb 3

Taxi Praha

Taxislužby v Praze, jakož i v mnoha jiných velkých městech, procházejí dynamickými změnami v reakci na nové technologie, regulační požadavky a měnící se preference zákazníků. V dnešní době se na trhu objevují noví hráči a zároveň se tradiční taxislužby snaží přizpůsobit novému prostředí a zůstat konkurenceschopné. Zde je přehled současného fungování taxislužeb v Praze:

  1. Digitální platformy a aplikace:

Digitální technologie přinesly do taxislužeb v Praze revoluci. Aplikace jako Uber, Bolt a Liftago přinesly možnost objednávat si odvoz z telefonu bez nutnosti telefonátu a např. i sledovat své jízdy. Tyto digitální platformy také umožňují recenze a hodnocení, což pro některé uživatele znamená větší transparentnost a důvěru mezi zákazníky a řidiči. Tyto platformy samozřejmě mají i stinné stránky. Dlouhou dobu nebyly dostatečně regulovány, což pokřivovalo trh a zároveň zvyšovalo nebezpečí pro klienty, kteří si odvoz objednali. I v současnosti se často objevují recenze, že pro tyto platformy jezdí nezpůsobilí řidiči. Jako další negativní stránku lze zmínit, že díky těmto zahraničním gigantům odtékají nemalé obnosy peněz do zahraničí, zatímco řidičům, kteří pod těmito aplikacemi jezdí, příliš peněz nezbývá kvůli mnohdy přemrštěným provizím, které musím vlastníkům aplikací odvádět.

  1. Konkurence a regulace:

S nástupem digitálních platforem se tradiční taxislužby musely přizpůsobit nové situaci. Mnohé z nich začaly nabízet vlastní mobilní aplikace a vylepšily své služby a ceny, aby konkurovaly novým hráčům na trhu. Regulační orgány se také snaží udržet krok s tímto vývojem a stanovit pravidla, která zajistí bezpečnost a kvalitu služeb pro zákazníky, aniž by brzdila inovace.

  1. Zážitek zákazníka:

Zážitek zákazníka se stává stále důležitějším faktorem pro úspěch taxislužeb. Zákazníci očekávají rychlost, spolehlivost a pohodlí za rozumnou cenu. Digitální technologie umožňují zákazníkům sledovat polohu vozidla v reálném čase, což přináší větší komfort a kontrolu nad jízdou. Praha tak v současnosti nabízí různé možnosti, jaké taxi si zvolit pro zajímavý či netradiční zážitek. Mohou to být taxislužby zaměřené na luxusní vozy, nebo třeba veterány.

  1. Elektrifikace a udržitelnost:

Trend směřující k udržitelnosti a snižování emisí má také dopad na taxislužby. Praha je v tomto ohledu asi nejdále ze všech měst po ČR, ale lze očekávat, že ji ostatní města budou rychle dohánět. Řada společností začala do svých flotil zahrnovat elektromobily a nabízet ekologičtější alternativy k tradičním spalovacím vozidlům. Očekává se, že se tento trend bude nadále zrychlovat v souladu s měnícími se environmentálními normami a požadavky klientů. Již v současnosti v Praze naleznete taxi službu, v jejímž vozovém parku jsou jen elektromobily.

  1. Budoucnost taxislužeb:

Dá se říci, že v současné době jsou taxislužby v nelehké situaci. Přesto, že někteří lidé vidí jejich budoucnost nejistě, my si myslíme, že díky budování stálé klientely, přizpůsobení cen a velkému důrazu na kvalitu řidičů i služeb, mohou současné taxislužby fungovat nadále. Ve větších městech to pro ně může být paradoxně složitější, než v těch malých, neboť právě v menších městech se téměř nevyskytují řidiči jezdící pod výše zmíněnými aplikacemi. Jisté je, že se tradiční taxislužby budou muset stále více přizpůsobovat novým trendům a technologiím, aby si udržely konkurenceschopnost na trhu.

V závěru lze konstatovat, že současné taxislužby v Praze procházejí obdobím transformace a adaptace na nové podmínky. Digitální platformy, konkurence, regulace, zážitek zákazníka a udržitelnost jsou klíčovými faktory, které formují současný trh taxislužeb v hlavním městě České republiky. Budoucnost tohoto odvětví bude záviset na schopnosti řídit tyto výzvy a inovace v souladu se změnami v oblasti technologií, regulace a preferencí zákazníků.

V současnosti můžete v Praze využít například tyto taxislužby:

  • Mercedes taxi Praha
  • Taxi Natali
  • AAA Taxi
  • Modrý Anděl
  • Levnější taxi
  • Big Taxi
  • Hallo taxi transport
  • Tick Tack taxi
  • Rental taxi
  • Airport taxi Praha
  • Melek taxi Prague
  • Taxi Praha 999
  • Želva Praha
  • GS Taxi
  • Taxi Kozák

 

Recenze

Moderní doba nabízí uživatelům možnost dohledat si recenze jednoduše online téměř na cokoliv a taxi nejsou výjimkou. Protože je Praha s obrovským náskokem tím největším městem v ČR i množství recenzí je nespočetné. Proto jsme vybrali jen ty nejčastější a nejzajímavější, které u Pražských přepravců osob můžete nalézt. Než se do toho čtení pustíte, rádi bychom připomněli, že i taxikáři jsou lidé. Mohou mít lepší i horší dny a stejně jako každý z nás, tak i oni mohou dělat chyby. Každý, kdo ve svém životě má zkušenost se zaměstnáváním lidí, dobře ví, že jako vedoucí či vlastník nelze podřízené ohlídat ve všech situacích a tak na základě pochybení jednotlivce není dobré odsuzovat celou společnost.

Kladné:

  • Milí řidiči
  • Ochotní řidiči
  • Kvalitní vozy
  • Nízké ceny, podobné jako u Boltu
  • Bezproblémová jízda
  • Čisté vozy ve výborném stavu
  • Komunikace na výborné úrovni
  • Spolehlivost

Negativní:

  • Neochota přijímat platby kartou
  • Nervózní řidič
  • Nebezpečná jízda
  • Vozidlo nebylo přistaveno
  • Řidič uměle prodloužil cestu, aby navýšil cenu za jízdu
  • Pozdě přistavený vůz

 

Ceny a ceníky pražských taxi

Jak už to bývá, Praha se od zbytku ČR liší řadou věcí a pravidel. Dalo by se říci, že se odlišnosti najdou i v cenotvorbě přepravců osob. Nejen že v tomto městě žije více než desetina celorepublikové populace, je tu i ohromné množství řidičů taxi. Přepravu lidí osobními vozy zde však ve značné míře zařizují i řidiči působící pod různými aplikacemi, jako je Bolt, Liftago, Uber a podobně. A právě jejich příchod a působení sehrálo zásadní roly v nastavení ceny taxi služeb zde v hlavním městě. Levná konkurence donutila místní taxikáře držet ceny jízdného níže, než je mají nastavené taxislužby v mnohých jiných městech, která jsou moc malá na to, aby tam působili „jezdci zprostředkovaní aplikacemi“. Díky tomu naleznete v Praze i tak levné taxi, že má srovnatelné ceny s malými živnostníky působícími na v malých obcích. I ty taxislužby, které v Praze patří mezi dražší, se ve skutečnosti pohybují ne příliš vysoko nad republikovým cenovým průměrem. Pokud se nebudeme zaměřovat jen na cenu jízdného a podíváme se na cenu nástupní sazby, zjistíme, že ta už je v porovnání s republikovým průměrem vyšší. Může tak částečně provozovatelům kompenzovat nižší jízdné.


Historie a vývoj taxislužeb v Praze - od kočárů po digitální éru

Taxislužby jsou nedílnou součástí městského života. Praha v tomto rozhodně není výjimkou. Od svých skromných počátků v 19. století se taxislužby v Praze vyvinuly v důležitý prvek městské dopravy, který reflektuje technologický pokrok, sociální změny a historické události.

Počátky a rozvoj

První taxislužby v Praze se objevily v 19. století, kdy byly nezbytným prostředkem přepravy kočáry. Tato fáze byla charakterizována neformálním systémem, kde drožkáři čekali na potenciální zákazníky na centrálních místech města.

S rozvojem automobilového průmyslu a nárůstem městské populace se taxislužby začaly rychle rozvíjet. V první polovině 20. století se na ulicích Prahy objevovaly motorizované taxíky, které nabízely rychlejší a pohodlnější dopravu než kočáry.

Socialismus, komunismus a transformace po roce 1989

Během éry socialismu a komunismu v Československu byly taxislužby ve velké míře státně kontrolováni. Státní podniky měly monopol na taxislužby a řidiče často přísně regulovali v ohledu ceny i provozu.

S pádem komunismu a otevřením trhu se taxislužby v Praze začaly transformovat. Soukromé taxislužby začaly vytlačovat státní podniky, což vedlo ke zvýšené konkurenci a inovacím. V této době se také začaly objevovat první počítačové systémy pro objednávání a sledování jízd.

Digitální éra a současnost

S nástupem digitálních technologií v 21. století prošly taxislužby v Praze další revolucí. Aplikace jako Uber, Bolt a Liftago změnily způsob, jakým část lidí využívá služeb společností a jednotlivců zabývajících se přepravou osob. Digitální platformy umožnily zákazníkům snadnější objednávání, sledování jízd a interakci s řidiči.

Dnes se taxislužby v Praze nacházejí v době značného technologického pokroku a vysoké konkurence. Tradiční taxislužby se snaží konkurovat novým digitálním platformám tím, že nabízejí vylepšené služby a aplikace. Zákazníci mají díky digitálním technologiím větší kontrolu a možnost volby.